Samarbejde med plejepersonale
Samarbejdsaftaler
Når I indgår et samarbejde med plejeinstitutioner, er det en god idé at lave en skriftelig samarbejdsaftale. Aftalen skaber et godt udgangspunkt for samarbejdet, da den sikre en gensidig forventningsafstemning og en klar ansvars- og rollefordeling mellem jer og plejepersonalet på fx plejehjemmet eller i hjemmeplejen.
Samarbejdsaftalen udfyldes i samarbejde med jeres lokale bestyrelse og plejeinstitutionens ledelse. Når aftalen er udfyldt og underskrevet af begge parter, bedes I sende den til Liselotte Bindesbøl Have, lbh@aeldresagen.dk, eller Peter Skov, ps@aeldresagen.dk, jurister i Ældre Sagens Sekretariat.
Hent skabelonen til samarbejdsaftaler her
Materialer til plejepersonalet om vågetjenesten
Når I er ude og fortælle om vågetjenesten på personalemøder, er det en god ide at have materiale om vågetjenesten med. Vi har to slags materialer til personalet:
- En pixifolder og plakat med information om vågetjenesten og jeres kontaktoplysninger, som er målrettet personalet. Disse bestilles ved at kontakte konsulenterne for vågetjenesten, se kontaktoplysninger nedenfor.
- En folder til pårørende med information om vågetjenesten, som er målrettet pårørende, og som personalet kan give til dem. Husk at skrive jeres kontaktoplysninger på folderen. Folderen kan bestilles på Frivilligshoppen.
Bestil folder til pårørende på Frivilligshoppen