Nyt Bookingsystem fra juli 2025
Denne side ër under opdatering, og vil løbende udvides med diverse vejedninger i hvordan du som mdlem bruger det nye system.
Herunder kan du i første omgang læse lidt om det nye system.

Første gang jeg skal bruge det Nye Bookingsystem
Basal brug af det Nye Bookingsystem
Support
Nyt Bookingsystem fra efteråret 2025
Ældre Sagen udvikler løbende deres IT-systemer for at skabe en stabil og fremtidssikret platform.
Der sker bl.a. ved gennem et Nyt Bookingsystem som løbende implementeres i de enkelte lokalafdelinger indtil til vi er kommet hele vejen rundt, en gang i 2026. Sommeren 2025 er det Ældre Sagen Fredensborgs tur, og det nye system tages i brug fra tirsdag den 1. juli 2025.
Når du tilmelder dig arrangementer den 1. juli 2025 eller senere vil møde en ny brugerflade, der på mange måder er mere enkel og overskuelig end den hidtidige.
For dig som bruger er fordelene ved det nye bookingsystem:
- Mere enkel og nutidig brugerflade
- Du kan logge ind både med MitId, med brugernavn og kode, eller med medlemsnummer og kode
- Du vil ikke miste din plads i køen, hvis betalingen driller – eller hvis du står på venteliste
- Under din profil vil du kunne se alle dine tilmeldinger
- Ved mange arrangementer kan du selv melde afbud i systemet, så din plads hurtigt bliver tilgængelig for en anden i køen
Det Gamle og det Nye Bookingsystem løser i bund og grund de(n) samme opgave(r), men ikke altid på den samme måde. Årsagen til dette findes dybt inde i systemet og er grunden til at der er nogle forskelle som ikke altid virker logiske og som medfører at der er nogle ting vi gør i dag, som vi ikke skal gøre fremover, og omvendt ting vi ikke behøver i dag, men som vi skal gøre fremover.
Hovedforskellen mellem det gamle og det nye system kan koges ned til:
- Det Gamle Bookingsystem er en integreret del af Ældre Sagens Systemer og alle systemer benytter det SAMME MEDLEMSKARTOTEK. Det Nye Bookingsystem er et selvstændigt system. Selv kom der er lavet mange fornuftige koblinger mellem Ældre Sagens Øvrige Systemer og det Nye Bookingsystem, så har det Nye Bookingsystem SIT EGET MEDLEMSKARTOTEK. Dette har specielt stor betydning ved Familiemedlemskaber (som vi jo har mange af).
- I de nuværende systemer kan 2 personer tegne et Familiemedlemsskab og de deler det samme medlemsnummer.
- I det Nye Bookingsystem skal hver person have deres eget, unikke medlemsnummer
Derfor er der nogle få ting, der ikke er som det plejer, specielt første gang man skal bruge det Nye Bookingsystem.
Du kan på vores Hjemmesider finde flere oplysninger om det Nye Bookingsystem: [lav et link til hver side]
- Første gang jeg skal bruge det Nye Bookingsystem
- Basal brug af det Nyt Bookingsystem
- Support til dig som bruger af det Nye Bookingsystem
Vi vil løbende informere om det nye Bookingsystem på denne hjemmeside, f.eks. når vi åbner op for nye funktioner.
Nyheder kan også komme i vore nyhedsbreve, så hold øje med din indbakke. Hvis du ikke i dag modtager vores Nyhedsbrev, så tilmeld din e-mail adresse her (link til https://www.aeldresagen.dk/tilmeld-lokalt-nyhedsbrev?divisionId=210).
Til sidst to små ønsker fra os til dig.
- Der kan ikke undgås at der kommer fejl og uhensigtsmæssigheder i den første tid.
- Hav tålmodighed med os.
- Giv dig tid til at læse alle instrukser inden du trykker på tasterne
- Undlad unødvendigt præs på systemet de første to til tre dage.
- Selvsagt skal systemet bruges hvis du skal tilmelde dig noget
- Men undlad at surfe rundt af nyfigenhed
- Og undlad at ”lave fejl for sjov” for at se om systemet kan håndtere dem
Vi håber og tror, at det Nye Bookingsystem bliver til gavn og glæde
Sidst opdateret 03.07.2025