Inspiration og Tips
Vi har samlet nogle gode råd til, hvad du skal være opmærksom på, når du sender lokale nyhedsbreve.
- Vær relevant for modtageren
 Husk at du skriver til medlemmerne i jeres lokalafdeling. Der er forskel på at skrive til medlemmer og til frivillige. Frivillige har ofte brug for en anden information end medlemmerne. Lokale nyhedsbreve er målrettet medlemmerne, så information, som kun vedrører frivillige, skal ikke med i det lokale nyhedsbrev.
 
 
- Vær tydelig, direkte og nem at forstå
 Formulér dig klart og enkelt. Sørg for, at indholdet ikke er indforstået eller kan misforstås. Få evt. en anden til at læse teksten igennem, inden du sender nyhedsbrevet og få feedback. Det gør dit nyhedsbrev bedre.
 
 Med det nye værktøj til Lokale nyhedsbreve, sendes nyhedsbrevet til alle medlemmer i lokalafdelingen som har ønsket at modtage det, og det er vigtigt at være opmærksom på, at budskaberne skal være forståelige for alle – også for nye medlemmer og medlemmer, som ikke er vant til at komme i lokalafdelingen.
 
 
- Vær tydelig som afsender
 Der må ikke være tvivl hos modtagerne om, hvem afsenderen er. Jeres lokalafdeling skal altid fremstå som afsender af nyhedsbrevet.
 Har I et tilbud fra en af jeres samarbejdspartnere, som I ønsker at sende til medlemmerne, kan I anvende ”Ekstra indholds felt”. Her kan I skrive om/introducere tilbuddet med jeres egne ord, så I selv fortsat fremstår som afsender af det samlede nyhedsbrev. Medlemstilbud må max udgøre 1/3 af det samlede nyhedsbrev. VIGTIGT! Vær opmærksom på og følg altid Retningslinjer for Lokale nyhedsbreve
 
 
- Hav styr på links
 Har du links i nyhedsbrevet, så tjek, at de virker som de skal.
 
 
- Test test test
 Send altid en test mail til dig selv, inden du sender nyhedsbrevet til medlemmer. Se på det med ”kritiske øjne” og vurdér, om du er tilfreds med resultatet:- Har du det rette indhold?
- Ser det pænt ud?
- Er det forståeligt?
- Virker alle links?
- Osv.
 
Det er jeres lokalbestyrelse, som bestemmer udsendelses frekvens samt hvilket indhold I ønsker i nyhedsbrevene. Det er blot vigtigt at holde sig for øje, at modtagerne skal finde indholdet relevant og brugbart, da de ellers kan melde sig fra igen.
 
                                     
                                    